Friday, June 29, 2012

frustated

dalam dunia ni, orang pernah cakap bila kita ada kawan , kawan tu lawan. tapi ada juga cakap kawan itu umpama keluarga kita sendiri. jadi sekarang persoalannya siapa sebenarnya kawan? 

aku pun taktau macammana mau tafsirkan pengertian kawan or sahbaat yg sebenar. bg aku kawan ni tmpt kita share suka kita. kalau duka tu maybe ada orang mau jg share ada yg x mau. for me once kita dah set a friendship with someone2 tu and jadikan dia BFF *BEST.FRIEND.FOREVER* kononnya, kita mmg akan trust , sayang , appreciate dia even sometimes kita tak tunjukkan pun semua rasa tu. sahabat juga bagi aku adalah sebahagian daripada family aku sendiri. itu bagi aku la, but dont know plak perception orang lain. but still aku tetap letakkan satu dlm kepala aku..
jgn terlampau percaya orang even dia tu kawan baik kita
bukan mau think negative dgn orang tp berhati-hati. bukan smua hati orang kita boleh jangka kan? pastu kadang-kadang orang pun boleh berubah. banyak andaian. so, pesanan penaja disini, HATI HATI DI JALAN RAYA . eh, apa aku merepek ni. haha .

frustated. kenapa? aku frustated KALAU tahu yang sahabat or BFF aku misundrestanding dgn kita, bila ckp blkg kita, bila xapprecite kita dan paling sakit bila terpaksa say GOOD BYE slama2nya :') just saying. sbb aku pernah lalui benda ni dan aku mahu kongsi perasaan bila we broke our friendship dgn org kita anggap mcm family kita sendiri. sakit tahu? mungkin sesetengah orang bley jak ckp alaa kawan ja tu. but for me, kawan tu benda paling manis kita ada selain family and once friendship tu broke, trust tu hilang, maybe nak built balik, its hard. at last, its end. Regret pun xguna sebab benda dah berakhir, nak bina friendship yang kukuh dan manis mcm dulu mmg susah dah.. hmmm. *okay teringat kembali besties2 yg dah chau dari hidupku* so sad! 

so for me, kalau kita dah ada friendship yg kuat tu. please la hargai iktan persahabatan tu dengan baik. jgn serkap jarang dgn kawan b4 usul periksa, jgn nak dengki2 dgn bestfriend sendiri, kalau jeles tu aku rasa benda normal ada pada setiap manusia la kan? but jgn smpi nak bermusuh dan ckp blkg kawan. pastu, jgn mudah percaya cakp orang ketiga, sebaik2nya berfikirlah secara rasional lebih2 dalam soal persahabatan. sebab tgklah bila family xda disisi kita, siapa kita nak minta tlg if ada apa2 terjadi? kawan jg kan? so, hargai persahabatan.

sometimes kita berkawan dengan pelbagai ragam orang, ada yg nakal, ada yang baik suci ja, ada yang ganas. bagi aku itu takda problem. selagi kita selalu igt tuk berjaga2 dan pandai2 bawa diri. but sometimes kita sendiri lupa untuk BAWA DIRI kita sampai kadang2 kita hanyut. once kita dah hanyut selagi ada masa still bley berubah meh asal ada kesedaran. and the most important thing in friendship, jgn biarkan sahbat kita jatuh , andai dia jatuh sambutla dia pimpin dia. sejahat mana pun dia, dia ttp sahbat kita. jgn senang sendiri :)

terima kasih tuhan kerana hantaar merka untuk aku ..kawan2 yang baik :)

CLASS TERBAIK AKU PERNAH ADA :)

ZAMAN KECIK2. WAKAKKAAK .

p/s : indah bila ingat zaman muda2. ekkk. mcam suda tua jak ni~ 
heheheehe .

3 comments:

  1. Assalamualaikum entri yang menarik mengenai persahabatan :)

    ya pernah berada dlm situasi yg sama. Saya beri masa pd kwn sy, kerana bila marah ssorg mungkin tak bermaksud dgn apa yg di katakannya. Banyakkan bersabar.

    Anggap ini ujian, untuk memperkukuhkan lagi persahabatan. Lebih mengenali antara satu sama lain. Jika benar sayangkan sahabat, tegur kesalahan dgn penuh hikmah. Pd masa yg sama sentiasa mendoakan kesejahteraannya.. :)

    Alhamdulilah..sy dan sahabat masih brsahabat sehingga sekarang. Jika ukhuwah itu terbina atas dasar keimanan, sgala jalan penyelesaian akan di permudahkan. Moga Allah kasih.. <3

    ReplyDelete
  2. waalaikum salam adibah :)
    insyaAllahh. terima kasih dgn smua kata2 kamu :)
    smga kmu pun sentiasa happy dgn kwn2 kita kan :)

    ReplyDelete
  3. i love this entri about very much! huhu.
    kalau lah kengkawan fafa boleh fikir macam emy fikir. -.- hmmp.

    ReplyDelete