Monday, June 4, 2018

Life Update 2018

Assalamualaikum & hello everyone! (Everyone who still reading my blog)

Punya lama nda tulis sini. My last post was on Feb 2015. Gosh! I did write something on 2016 but i didnt post it, maybe because its too personal and emotional (lol). I think i will definitely will post it later, so i can read it back =)

SO, WHY I START TO WRITE AGAIN? Well, there's no exact reason why, I just feels like want to write something. Updated version of emi? in 2018? hehe.

Hidup dari 2015 ofkozlah banyak perbezaan dari segi pelajaran yang sudah habis, kerjaya dan berat badan. Eh! Done few life phases such as, internship, graduation, working life. Sekarang tengah kerja di company kedua since my first job. So im gonna put a little throwback dari internship - first company aku kerja.

Mari aku ingatkan diri sendiri, aku intern di Sabah Animation Creative Content Centre (SAC3). 6 Bulan yang sangat panjang untuk aku sebab tiada kerja mau buat pun sana. LOL. Beberapa bulan sebelum berhenti baru ada kawan, sedih kan? Report pun ntah apa2 jak aku buat. Okay done part tu. Aku pun lupa2 sudah kejadian 2016. Hehe

After intern, aku terus agresif cari kerja sbb ndamau ada status penganggur konon. So yeah, aku pergi beberapa interview, dan aku dapat satu kerja menjadi Graphic Designer di FT (bukan nama sebenar). Aku kerja ni dalam 1 tahun 5 bulan. Kerja sini nda banyak buat kerja grafik, aku lebih kepada finance assistant. Tapi life sepanjang di FT ni memang boleh cakap best sebab hadirnya kawan kawan yang betul2 rapat dengan aku. Aku boleh cerita macam macam dengan dorang. And aku rasa dorang adalah kawan yang aku rasa macam zaman study rapat dia, dan dorang juga antara kumpulan manusia yang baru kenal kurang 3 bulan sudah pergi bercuti sama. And we still did that until now.

Kalau ikut dari segi keselesaan, sumpah aku rasa nda la aku mau pindah dr FT sebab orang sekeliling cukup baik dengan aku, cuti pun senang lulus. HAHA. Tapi sebab aku fikir masa depan aku (dibaca: gaji) haha dan juga peluang aku untuk berkembang dalam bidang aku which is design, i decided to accept another offer dari company lain. Susah juga sebenarnya mau pindah dari FT bila dorang dah jadi sebahagian dalam hidup kau. Tapi aku sanggup juga amik risiko konon untuk menghadapi cabaran lebih besar gtew. Time pindah tu kau jangan cakaplah, sedih bos. Sudahlah kami berholiday di sungai lagi time my last day. Still, satu ayat yang aku selalu cakap dengan dorang,


"di mana pun aku pindah kerja, aku nda kan dapat kawan kawan yang macam kamu"








gtewww. hahahahaa. seriously, i will always remember #teamtingkat1 FT ni antara kenangan terindah dalam hidup aku. Segerombolan manusia yang aku boleh jadi transparent setransparentnya. Dan senantiasa berharap agar jadi sahabt sampai bila2. Walaupun jarang jumpa, insyaAllah sentiasa di ingatan


No comments:

Post a Comment